Pages

Wednesday, April 13, 2011

herba.herbari.herbarium.

hup hup.lame aku tak update blog ni.(ayat same je.tuka2 la ayt tu maya ui..) haha..ignore her..by the way..skang ni da rilek sket..tinggal final je..sume esaimen-esaimen yang nak kne anta da anta..contohnye ni kat bawah ni ha..projek herbarium..kumpul segala jenis rumput2, pokok2..keringkan.then tampal..tu la kejenye..hoho..kos aku pon kne wat gak..tapi kumpul rumput2 atau pokok2..then hempap dengan bende2 berat,kasik kering dan nipis..contoh bende2 berat yang aku da gune dan sengat berkesan ialah kamus veterinar aku.haha..hebat buku tu..mmg berat gler buku tu sampai nipis pokok kacang aku..so kowang bayangkan la sendiri buku tu cmne..haha..ok end of stori mori..

ni la buku herbarium aku.aku malas hias banyak2.klasmet aku hias bagai2, siap ropol2 lagi.haha

ni kemuncup ye anak-anak..ni lembu pon boleh makan ye...klu taknak kasik kemuncup ade,silela bela lembu..ngeh ngeh ngeh..

ni lak pokok kacang.kacang nganyin yang kowang slalu makan tu..kacang tanah..ni aku amek yg baru nak tumbuh.memang la kecik.

ni pokok pegaga..bagos untuk kesihatan.kite la ye..untuk lembu aku tatau la..hoho

ni cam pokok semalu..tapi ni len..mimosa pigra name saintifik nye..besor pokok nih..

tu je la yang aku amek gambar..kang bagi yang len kowg blur lak kang..haha..aku da banyak kali ckp ngn dak2 ni..tak sangke rumput2 yang kite rajen wat men masak2 mase kecik leh jadi makanan lembu..high in protein lak tu..hebat tak?hebat kan??

ngeh3..tetiba aku berase bangge lak leh wat kowang merasa hebat.haha

5 comments:

dIb said...

cik maya, ang sempat garis name sentifik dy x??? nnt kne tolak merkah...

dIb said...

cik maya, ang sempat garis name sentifik dy x??? nnt kne tolak merkah...

MaYa MeiYa said...

alamak!!lupe..haaa...T_T...

dIb said...

ponek den mengambaro ingat kn kat korang smuo....

MaYa MeiYa said...

huuuu...tak egt..sebok egt nak anta je..huuuuu..T_T

Search This Blog

Total Pageview