Pages

Wednesday, July 27, 2011

ramadan ramadan.

haip haipp. saya, kini sedang seronok berlepak-lepakan di rumah.yup.cuti. yang aku baru je dapat cuti dalam 3-4 hari lepas.okeh tak. 5-6 ari lepas.ye ar aku cuti-cuti kene praktikal..yang student2 universiti lain tak..mereka dapat mengumpul dana lagi untuk membeli baju-baju raya di butik-butik.paling tidak pon kat first lady.haha baju fotostat yang boleh di ejas.

sebab aku penah beli dan jumpe orang yang pakai baju macam aku punye,bukan macam tapi sebijik. satu, sama saiz baju,tapi lain kaler. dua, sama kaler baju, tapi lain saiznya.haha.and this raya my mom decided to buy baju kurung from there,again. memandangkan first lady da ade kat pasir gudang ni ha.haih.

cakap pasal baju raya. dan hari raya.okeh.not yet.posa pon tak mula lagi.tapi kan tu la perangai uncle-uncle atau akak-akak atau sesape je la yang terlibat dalam bisnes yang berkaitan dengan raya ni,sebelum ramadan da sebok2 jual baju raya,kuih raya.

ade penah sekali tu mase aku kat matrik.1st puasa seingat aku.pegi la pusing pekan tangkak tu.posa2 pon larat lagi nak merayap.haha.nak buat macam mana,kuasa tarikan kain-kain yang bergantungan di Tangkak tu yang buat aku memang tak penat round Tangkak,walaupon kecik je tempat tu.haha.okeh jauh melalut.

haa.mase 1st day posa tu,ade ke 1 kedai kain ni da bukak lagu raya.macam2 lagu die mainkan.haih.oveer giler owner kedai kain ni taw..haha

tapi normal la tu..nak tarik pelanggan..dan normal orang akan lebihkan menyambut hari raya berbanding persiapan menyambut ramadan, bulan penuh keberkatan dan pahala ini. kalau dah hari pertama ramadan pon da camtu, apetah lagi hari 15-20 ramadan. terawikh pon sanggup tak pegi,semata-mata nak siapkan baju raya, kueh raya, tak pon sebab terpaksa nak ikot anak bini pegi beli barang-barang untuk raya. jadi bersama-samalah kita ubah mentaliti orang-orang sebegini dan berlumba-lumba merebut limpahan pahala di bulan ramadan ini.

rindu lak nak wat kaligrafi ni.tapi tangan da keras.huu..


okeh.ini serius.haha.So, selamat menyambut ramadan saudara dan saudari!

p/s:aku rase nak taip entri len tadi,tetiba jadi cerita raye lak.haha.taper amek keberkatan bulan posa yang isnin depan da nak mula.haha

2 comments:

Anonymous said...

salam ramadhan...........

MaYa MeiYa said...

anon:salam ramadhan juga cik anon..

Search This Blog

Total Pageview