Pages

Saturday, May 05, 2012

latihan as researcher.

salam to everyone.

aku da hampir 5 bulan da jadi pelajar tahun 3,sem 6.but there are no entry about my subjects or ape-ape je la.

malas sebenarnye.haha.and still in broken heart mode.opps.huhu.okeh tu len citer.im a new person right now.hoho.

back to the story.aku ni sekarang da jadi macam researcher pon ye gak.dok dalam lab.dok tengok kuman2 atau secara saintifiknya bacteria la kan.haha.dok tenung bacteria atau cacing-cacing pakai mikroskop. kekadang aku rase naik juling mate dok teliti buat ape la bakteria-bakteria tu kat dalam slide tu. haha

gambar-gambar kat bawah ni proses 'ternak' bacteria, atau "cultivating bacteria"; kate omputihnye.haha

kat sini baru dapat detect bacteria aku Pseudomonas rupenye.


a stack of media. "rumah penuh makanan" for the bacteria.

gambar bacteria bawah mikroskop.banyak kan?


ni la life aku sepanjang sem 6 ni.dok kelas.dok lab.sem depan pon gitu gak.final year project start next sem.but there are no slight of idea popping in my head.orang len da dok pikir-pikir, and have a bunch of ideas. hurm. i need to think more.hoho.

p/s:entri kali ni agak 'rojak'. jadi maafkan saya bagi pecinta bahasa melayu okeh?haha

No comments:

Search This Blog

Total Pageview